Twoja firma w galerii handlowej – ile to kosztuje?

galeria handlowa

Galerie handlowe pojawiają się w Polsce jak grzyby po deszczu. Uwielbiamy je odwiedzać nie tylko w celach zakupowych. Chętnie korzystamy z usług operatorów telefonii komórkowej, kina, lokali gastronomicznych, usług fryzjerskich. Wielu Polaków codziennie odwiedza centra handlowe, spędzając tam wiele godzin. Wydaje się zatem, że jest to idealne miejsce na rozpoczęcie swojej działalności. Bez względu na to, czy chcesz prowadzić sklep, czy też ofertować inne usługi, warto rozważyć otwarcie punktu w galerii handlowej.

Lokal czy wyspa – oto jest pytanie!

Wynajęcie powierzchni handlowej w galerii to spory wydatek, uzależniony od miasta, w którym chcemy zaistnieć, ale też od miejsca, jakie chcemy zająć. Lokale na obrzeżach centrum lub w trudniej dostępnych zakamarkach są zazwyczaj tańsze on tych, widocznych już na pierwszy rzut oka. Za metr kwadratowy powierzchni najwięcej zapłacimy w Warszawie, najmniej zaś w Trójmieście (dane z mambiznes.pl). Umowy na wynajem lokalu zazwyczaj podpisywane są na długi czas – średnio na 5 lat.

Wynajęcie wyspy pozwala zaoszczędzić spore kwoty, choć metr kwadratowy powierzchni kosztuje tyle samo, co w przypadku lokalu. Wyspy jednak są z reguły o wiele mniejsze, co pozwala na zmniejszenie ceny. Takie rozwiązanie to sposób na przyciągnięcie uwagi klienta i zaprezentowanie mu swojej szerokiej oferty w prosty sposób. Należy jednak pamiętać, że wyspa nie jest odpowiednia dla wszystkich biznesów. Możemy w ten sposób sprzedawać kosmetyki czy biżuterię, jednak zupełnie nie sprawdzi się w przypadku marki odzieżowej.

Jak znaleźć odpowiednią galerię?

Zazwyczaj wszystkie powierzchnie handlowe w galeriach są już zajęte. Dotyczy to zwłaszcza największych i najpopularniejszych obiektów. W mniejszych centrach często możemy dostać możliwość wynajmu wyspy. Chcąc mieć pewność, że możemy zaistnieć w galerii handlowej, warto śledzić planowane obiekty handlowe w Twojej okolicy. Informacje o inwestycjach z pewnością odnajdziesz w Internecie, ale też w mediach lokalnych. Warto uważnie śledzić doniesienia, by nie przegapić okazji.

Otwarcie biznesu w galerii handlowej okazało się kluczem do sukcesu wielu osób. Choć nie jest regułą, że to właśnie Twoja firma zacznie przynosić zyski po otwarciu punktu w centrum, jednak z pewnością jest to szansa, z której warto skorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *